Persbericht "Vrijwilligers van Team Logistiek beklimmen Alpe d’Huez" (januari 2016)

Vrijwilligers van Team Logistiek beklimmen Alpe d’Huez voor KWF-sponsorgeld

Team Logistiek de berg op
Zes vrijwilligers van het logistieke team van Alpe d’HuZes beklimmen in 2016 de Alpe d’Huez. Zij willen daarmee minstens €15.000 sponsorgeld ophalen voor het KWF Kankerfonds. Het zestal maakt deel uit van het konvooi van vrijwillige vrachtwagenchauffeurs en bijrijders die voor het evenement de logistiek verzorgen.

Over Team Logistiek en haar vrijwilligers
Het Team Logistiek bestaat uit 18 vrijwillige vrachtwagenchauffeurs plus een aantal bijrijders. In het dagelijks leven zijn zij medewerker, manager of ondernemer in de logistiek. De jongste logistieke vrijwilliger is 23, de oudste is 71 jaar. Team Logistiek zorgt ervoor dat alles wat in een vrachtwagen past op tijd in Frankrijk is voor het evenement Alpe d’HuZes. Tot de lading behoren onder andere catering, generatoren, tenten, podia, licht- en geluidsinstallaties en medische hulpmiddelen. De eerste dagen na aankomst in Frankrijk staan in het teken van lossen, opbouwen en inrichten. Daarna starten de sportieve uitdagingen.

Alpe d’HuZes 2016
Donderdag 2 juni 2016 vindt de elfde editie van Alpe d’HuZes plaats. De afgelopen tien jaar werd bijna 130 miljoen euro aan sponsorgeld opgehaald voor de kankerbestrijding van het KWF Kankerfonds. In 2015 beklommen bijna 5.000 deelnemers de berg een tot maximaal zes keer op 1 dag, aangemoedigd door ruim 15.000 bezoekers. De beklimming begint in het dorp Le Bourg d'Oisans, is 14 km lang en heeft stijgingspercentage van 8 %. In totaal worden 1061 hoogtemeters overbrugd.
_________________________________________________________________________________________________________

Alleen voor de redactie:

Wilt u meer informatie over de sportieve en logistieke uitdagingen van dit team? Neem dan contact op met Rogé Megens via 06 24 22 82 44 of info@ad6logistiek.nl.

Naar het overzicht

Op 7 juni 2018 zullen wij de berg gaan beklimmen: